Pandemia COVID-19 odsłoniła wszystkie wrażliwe punkty systemu edukacji publicznej realizowanego w trybie zdalnego nauczania. Teraz już wiemy, że nagła zmiana sposobu przekazywania wiedzy i związane z nim konsekwencje negatywnie wpłynęły na emocjonalny, społeczny i intelektualny rozwój dzieci i młodzieży, a w przestrzeni debaty publicznej mówi się nawet o straconym pokoleniu epoki koronawirusa. Jesteśmy dowodem na to, że tak drastyczna wizja wcale nie musi być prawdą.
[...]System nauczania w trybie edukacji domowej posiada szereg skutecznych rozwiązań, które nie tylko pozwalają uczniom opanować podstawę programową. Pomagają również [...]
Czasami najbardziej wartościowe lekcje i wskazówki mamy tuż przed naszymi oczami. Wśród nich znajduje się niezwykła historia kariery Igi Świątek, [...]
Życie to nie wyścig i edukacja również nie powinna być w ten sposób traktowana. Proces kształcenia wymaga mądrości, uważności i [...]
Wysoki iloraz inteligencji to nie wszystko. Trzeba jeszcze go umiejętnie zagospodarować, w czym niezawodnie pomaga inteligencja emocjonalna. Samoświadomość, wrażliwość, asertywność, [...]
Nowoczesna edukacja to otwartość, uważność i realizacja programu w relacji do możliwości ucznia przy jednoczesnym zrozumieniu jego potrzeb. To szczególnie [...]
Powstały z potrzeby, świadomości oraz z poczucia misji, by dać autystycznym i niepełnosprawnym dzieciom dobrą przyszłość. Początki nie należały do [...]
Przyszłość nie czeka. Przyszłość już tu jest i bez skrupułów domaga się uwagi, również w dziedzinie edukacji. Rewolucja technologiczna nie [...]
To pytanie z pewnością nurtuje wielu uczniów oraz rodziców, bo w przypadku edukacji domowej większość odpowiedzialności za opanowanie wiedzy i [...]
Nie głośność i efektowność zmian decyduje o ich wartości, a trwałość, głębokość i pozytywny wpływ na jakość życia przez cały [...]